Rakip Analizi ve Durum Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?

Analiz kısaca herhangi bir şeyin detaylıca incelenmesi ve çıkan sonuçların kayıt altına alınmasıdır. Daha sonradan bu analiz sonucu elde ettiğimiz verileri kendi lehimize kullanabiliriz. Aynı şekilde rakip firmaya karşı da kullanabiliriz. Analiz yapmanın bu kadar önemli olmasının bir diğer nedeni de bize eksiklerimizi göstermesidir. Rakip firmaların biz karşı kullanabileceği hatalarımızı analiz sonucu bulup düzeltebiliriz. İşte bu yüzden analiz çok önemlidir. Analizin birkaç farklı türü vardır ama size bu gün en önemli olan iki türünü anlatacağım.

Rakip Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?

Analiz kağıtları

Rakip analizi herhangi bir işteki rakip firmayı analiz etmekte kullanılan analiz türüdür. Asıl amaç rakiplerimizin bizden daha iyi olduğu yada daha kötü olduğu şeyleri bulmaktır. Örnek olarak ‘rakibimin ürünlerinin boyası daha iyi benim ki daha kötü’ gibi.

Rakibimin eksikleri neler?

Rakibimin ürünlerini benden daha iyi gösteren şey nedir?

Benim ürünümü rakibimden daha iyi gösteren şey nedir?

Rakibimin en çok satan ürünü hangisidir?

Rakibim hangi işlerde benden daha iyi?

Rakibim hangi konularda daha gelişmiş?

Rakibimin geliri nedir?

Ve bu tarz sorular ile devam eder. Rakibimizi analiz edip zayıf ve güçlü yönlerini bulduktan sonra onların zayıf olduğu yönleri kendimizde geliştirmeye başlamalıyız. Bu sayede onun müşterilerini kendimize çekme olasılığını arttırabiliriz. Siz rakiplerinizin ne tarz hataları olduğunu düşünüyorsanız o tarz sorular sorabilirsiniz.

Durum Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?

Analiz

Durum analizi bizim kendimizin o an ne halde olduğudur. Örnek verecek olursak müşterilerimiz bizden ne kadar memnun? Yada müşterilerimiz bizi seviyor mu? Tarzında kendi durumumuzu belirlemek için yapılan analizdir durum analizi. Durum analizinde sorulması gereken sorular sırasıyla.

Zayıf yönlerim neler?

Güçlü yönlerim neler?

İnsanlar neden beni seçsin?

Ürünlerimin en iyi yanı ne?

Ürünlerimi dierlerinden özel kılan ne?

İnsanlar neden beni tercih etsin?

İnsanların benim firmamda sevdikleri şey ne olabilir?

Bu da bu şekilde saymakla bitmez. Siz burada neyi bulmanız gerektiğine göre soru sormalısınız. Yani o anda cari açığınız varsa bunu hesaplamak bir durum analizidir.


Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim. Farklı analiz türleri hakkında yazı yazmamı isterseniz yorumlarda belirtebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s